Klussendienst en Repaircafé

Welke klussen worden gedaan door de Klussendienst?

De klussendienst helpt inwoners van de gemeente Aalten bij kleine klusjes in en om het huis, zoals bijvoorbeeld een kraan die lekt, een tuinhekje dat piept of een struik in de tuin die gesnoeid moet worden.

Doelgroep

De Klussendienst is bedoeld voor mensen met een smalle beurs en een beperkt netwerk, die een  steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Hoe gaat het in zijn werk?

Tijdens kantooruren van 9.00 tot 12.00 uur kan er telefonisch contact worden opgenomen voor hulp bij een klus via het algemene nummer van Figulus Welzijn: 0543-473993 of 0315-655282. Of u kunt een e-mail sturen naar info@figulus-welzijn.nl met vermelding van “Klussendienst”.

Er wordt dan een klusformulier ingevuld door de medewerker van Figulus Welzijn, die het formulier naar de coördinator van de Klussendienst stuurt.
De coördinator beoordeelt de klus. Binnen een week hoort de aanvrager of de klus wordt aangenomen en hoe deze wordt uitgevoerd als de klus is aangenomen. Mocht de klus niet worden aangenomen, dan meldt de coördinator dit aan de aanvrager met de reden van afwijzing.

Wat zijn de kosten?

Voor elke uit te voeren klus wordt € 2,00 per uur in rekening gebracht. Daarnaast worden de benzinekosten van de vrijwilliger (€ 0,19 per kilometer) en eventueel gebruikte materialen doorberekend. Na elke klus moet contant betaald worden aan de vrijwilliger.

Vrijwilligers

De klussen worden uitgevoerd door vrijwilligers. De Klussendienst kan altijd nieuwe vrijwilligers met gouden handjes en groene vingers gebruiken die willen helpen bij het uitvoeren van de klussen. Neem voor meer informatie contact op met Figulus Welzijn: 0543-473993 of 0315-655282.

Repaircafé

Daarnaast zijn er in zowel Aalten als Dinxperlo regelmatig Repaircafés.
In Aalten is dat iedere donderdagmiddag van 14.00 tot 16.00 uur in de Pol.
Voor Dinxperlo zie hieronder de flyer.